Fietsvakantie Zuid-Thailand en Maleisië 2014 dond 23 okt

23 oktober 2014 - Thung Yao, Thailand

Donderdag 23 okt fietsroute Trang - Thung Yao (bij Palian) 66 km.
Ik begin de dag met wat grauw, benauwd miezerig weer. Het regent net niet hard genoeg om niet te fietsen, maar weer hard genoeg om nat te worden. Ik besluit toch te gaan met de hoop dat het na een uurtje beter wordt...Not!!!
Ik fiets zo'n 43 km over een 2 baans welke is onderlegd aan een wegverbreding naar 4 baans. Dus je raad het al, het werd een dagje "off the road mountainbiken" joeppie :-( maar niet heus.

Doordat de temperatuur aangenaam was rond de 24/25 graden waren de honden ook behoorlijk actief. Ik geloof dat ik die dag wel 10 x ben achterna gezeten. Met als klap op de vuurpijl aan het eind van de dag, ik vertel je dat later.
De route was dus niet echt bijzonder, wel weer leuke dingen meegemaakt. Een Thai die zijn koe uitlaat ha ha ha, even een foto van gemaakt. Een stel op de scooter die het schijnbaar zo met me te doen hadden bij het zoveelste klimmetje dat ik wel ff mocht aanklampen aan de scooter. Dus je leest het goed, een bromscooter, fiets en 3 personen... dat motortje moest heel hard werken.
Aan het einde van de route kwam ik nog aan in het dorp Ban Leam Som, waar een grote markt was. Ik had wel trek dus ik neem een kijkje, komt er een jongedame naar me toe. Ze spreekt goed engels en vraagt me wat ik wil, ik leg haar uit dat ik graag iets van rijst met groenten wil. Binnen no time werd ik over de markt geloodst naar een kraampje met een oudere dame, er werden wat Thaise zinnen heen en weer geslingerd en binnen 10 min had ik een heerlijke verse maaltijd voor 30 bath = nog geen euro. Ik sla mijn handen samen maak een lichte knikkende buigen en dank de oudere dame voor deze maaltijd. Life is good.

Oke, aangekomen in Thung Yao een heel klein dorp. Heb het huisje met "rent room" gevonden, iets anders is er niet. Sta ik te wachten komt er een hele groep honden op me afgestormd al blaffend en grommend. Ik had wat gebakken banaantjes bij me dus die gooide ik verderop op de grond. Ze waren even afgeleid, tot dat se maaltijd op was. De tweede aanval werd ingezet, ik stond klaar met mijn bidon. Mijn dazer had totaal geen effect, volgens mijn zijn alle Thaise honsen (oost Indisch) doof. Echt waar op zo'n moment schijt ook ik alle kleuren, net op dat moment komt de eigenaar aanrijden en de honden stuiven weg. Scheelde weer een onderbroek....pffff ha ha.
Al met al een top dag, kan zo in één of ander bundel boekje over reisverslagen. Ik zeg douchen, de stad in wat eten, slapen en morgen weer op tijd vertrekken.
De eigenaar was trouwens super lief, en wilde met mij op de foto. Alsmede de dames van het kraampje waar ik die avond heb gegeten. Dat maakte de hele dag weer goed.
วันในสวรรค์อีก
(Nog een dag in het paradijs)
Liefs San

1. Miriam:
    25 oktober 2014
    Wat maak je toch veel mee op zo'n fietsvakantie!! Erg leuk om te volgen... Ik betrap me erop dat ik iedere X met smart op je volgende reisverslag wacht... Zo leuk!!! Have fun!
  2. Charlotte ibo Bollerman:
    25 oktober 2014
    Leuke verhalen San we genieten elke keer wer als er een berichtje komt. Veel plezier,
    liefs ibo&ch
  3. Angelique slagter:
    Hoi San
    wat een prachtige vakantie heb jij en fijn dat je het op deze wijze deelt .
    mooie foto's en mooie verhalen over je trip .
    Bedankt
    liefs liek
  4. Calesta:
    25 oktober 2014
    Weer een prachtig verhaal. Liefs van ons
  5. Silvia:
    25 oktober 2014
    Jeetje je hebt wat met honden of beter gezegd de honden hebben wat met jouw. Hopelijk laten ze je nu met rust (vast niet)
  6. Janna:
    26 oktober 2014
    Dat is balen San met al die wilde honden, ja die zie je er veel, eten kost inderdaad geen drol. leuk verslag.