Eind Fietsvakantie Zuid-Thailand en Maleisie 2014 woensdag 5 t/m vrijdag 7 nov

6 november 2014 - George Town, Maleisië

Woensdag 5 nov fietsroute Pantai Merdeka - Georgetown, Penang 37 km. De laatste fietsroute en dan zit het aantal km er op.
Zoals gezegd vroeg vertrokken, het is een mooie ochtend en de lucht voelt tussen al die jungle vochtig aan. Na 16 km behoorlijke klimmers wordt het wat vlakker en kom ik door wat dorpjes. De weg gaat uiteindelijk over van 2 baans naar een 4 baans.
Na 25 km zie ik in de verte Butterworth al liggen, hier ga ik straks de ferry op richting Georgetown, Penang. Maar eerst nog langs de tolhuisjes en de terminal.
Ik nader steeds meer de grote stad Butterworth, langs een militaire basis richting ferry terminal. De weg wordt steeds breder en breder, fiets op een gegeven moment langs de tolhuisje (ik hoef als fietser nog niet te betalen..).

Echt waar....het lijken net de tolwegen voor Parijs maar dan nog een slag breder, zie je mij daar al fietsen ha ha.
De weg krijgt een afslag en ook ik neem die, er is geen aparte fietsstrook (fietsen kennen ze ook hier niet). Ik ga dus gewoon mee met de brommers, motoren en auto's. Ik kom aan bij de terminal, haal daar mijn ticket bij het hokje en rijd de tunnel in. En voor mij staat al zo'n ruim honderd brommers en scooters te wachten voor de overtocht. Ik val een beetje uit de toon met mijn fiets... Ha ha!!!
Vooraan de tunnel is een stoplicht, hij staat op rood. Achter mij sluiten zich nog eens ruim 100 brommers etc aan. Na 20 min vliegt het ligt op groen, en honderden motor achtige tweewielers schieten richting ferryboot. Een soort van "oog om oog, tand om tand" gevoel bekruipt me. Voorzichtig probeer ik mee te komen, op de boot schiet ik naar de zijkant...pfff gelukt ik heb een plek.

Tijdens de tocht naar het eiland Penang zijn er talloze Maleisiërs die me van alles vragen. Where you from, why are you alone etc, ze staan aandachtig te luisteren wat ik vertel. Velen kijken naar mijn benen en zeggen "you have strong legs" en tja... misschien wel!
Het zelfde ritueel herhaalt zich bij aankomst en verlaten van de ferry, ik kom als laatste van boord. Was nog druk foto's aan het maken en bij aan het komen van al dat brommer geweld.
Georgetown is een hele grote stad, het bestrijkt 2/3 van het eiland. Gelukkig heb ik 2 dagen terug al op internet het hotel opgezocht waar ik t/m vrijdag ochtend wil blijven. Vrijdag rond 12:00 check ik in bij het Bayview Hotel welke bij de boeking in zit.
Dus ik heb nog een paar dagen om Georgetown te verkennen en dan zit het er op.
Zaterdag om 14:30 wordt ik naar het vliegveld gebracht, dus vrijdag op zoek naar een doos (of dozen) om me fiets in te pakken. En kijken of ik in het hotel vast online kan inchecken en mijn boarding tickets kan uitprinten. Zondag 9 nov 's ochtends om 06:45 hoop ik in Nederland aan te komen. Waar ik door mijn lieve vrienden wordt onthaald en thuisgebracht.
Wat een reis, wat een beleving, wat een ervaring, en wat een mooie landen. Maar wat is het fijn om na 4 weken weer thuis te mogen komen.
Iedereen bedankt voor alle reacties, enthousiasme, en steun. Heel veel liefs San.

1. Janna:
    6 november 2014
    Graag gedaan Sandra leuk om te lezen.
  2. H Schijva:
    6 november 2014
    geweldig wat een reis en wat een prachtige verhalen gewoon een lust om ze te lezen prachtig ,fijn om weer thuis te komen wat zijn we trots op jou pa en ma
  3. Ellen B:
    6 november 2014
    Heb het met veel plezier je reisverhalen gelezen. Je schrijft ontzettend leuk....moet gezegd worden. Mooie ervaring hé...alleen reizen. Wens je nog een paar mooie dagen toe.
    Enne bon biaha bèk kas!
  4. Silvia:
    6 november 2014
    Jeetje wat gaat de tijd toch snel. Wel fijn dat je zo genoten hebt van je fiets vakantie. Maar erg leuk om je beleving zo mee te mogen maken. Alvast een fijne vlucht terug en geniet nog even van je laatste dagen in Maleisië. Liefs silvia
  5. Jolien:
    6 november 2014
    Het was echt leuk om zo een beetje met jou op vakantie te zijn. Fijn dat je weer thuiskomt.
  6. Miriam:
    6 november 2014
    Geweldig genoten van al je mooie reisverhalen. Geregeld had ik het gevoel er zelf te zijn, zo tot in detail alles opgeschreven!! Ook de geuren en het eten deed me soms watertanden...
    Wat ben jij een "rijk" mens, geweldige ervaring die niemand je meer af kan nemen! SUPER!!! Veilige reis terug en thuis genieten van vrienden, familie heerlijk... ❤️
  7. Sandra:
    Super gedaan San!
    Je hebt een toffe trip gemaakt. Ik heb genoten van je verhalen en foto's. Safe flight zaterdag!
    C U live soon! SanX
  8. Marion en Marcel:
    7 november 2014
    Ook dit is weer een prachtig verhaal. Ben trots op je. Dit heb je toch maar mooi gedaan. Ik wens je alvast een goede reis terug. Xxx
  9. Dorien:
    7 november 2014
    Wat een mooie ervaringen san, ik heb je verhalen met heel veel plezier gelezen. Nu veilig thuiskomen, met nog meer wijsheid :-) Tot snel meis! X
  10. Linda:
    8 november 2014
    Heb genoten van al je verhalen, ben nu al benieuwd naar je volgende reis
    Maar nu eerst lekker naar huis , veiliger vlucht en tot gauw
  11. Janna:
    8 november 2014
    Lieve Sandra. Wij hebben genoten van jou mooie verhalen en foto's. Voor straks welkom in Nederland. En tot gauw zijn benieuwd naar je eigen verhalen. Xxx