Fietsvakantie 2014 Zuid-Thailand en Maleisië 16 okt

16 oktober 2014 - Thai Chang, Thailand

Donderdag 16 oktober gaat het dan gebeuren mijn eerste fietstocht van Phuket-Phang Gna 77 km.

Ik sta al vroeg op 07:00 de wekker en om 07:30 zit ik aan het ontbijt. Ik wil op tijd vertrekken aangezien de route best wat km op het schema heeft staan.
Gisteren was ik al naar de Sarasin Bridge gefietst, deze verbind het eiland Phuket met het vaste land.
Na een klein 1/2 uurtjes fietsen kom ik hier voor de tweede keer langs, hij blijft wonderschoon.
Nog een kleine 20 km fiets ik over de vlakke hoofdweg 402 richting Phang Gna, en daarna gaat het off road. De kleine wegen worden opgezocht, dwars door jungle gebied. Ik kom tijdens de route door veel dorpjes, overal zwaaien inwoners en roepen of toeteren. Ja het is wat zo'n bleekscheet op een fiets, ik zie ze soms bedenkelijk kijken ha ha.

Tijdens het fietsen schieten veel Thaise inwoners mij aan, vooral kinderen vinden het leuk en rennen mee. Altijd vrolijk altijd lachend, zo weinig luxe maar toch zo innemend en vriendelijk is de Thai.
Na uren door de jungle heuvel op heuvel af ben ik het een beetje zat, en schiet een hoofdweg weer op. De klimmers gaan aardig in mijn benen zitten en dat met 35 graden vandaag.
Op elke straat kom je wel een keer levensgrote foto's tegen van het koningspaar en zoon, altijd versiert met veel goud en blink blink.
Na de nodige tempels onderweg te hebben gezien kom ik 's middags rond 15:00 op mijn eindbestemming aan. Hotel voor 1 nacht geboekt, lekker douchen (nu zie ik hoe verbrand ik ben, ondanks de zonnebrand crème factor 50...oeps!!)
en even een paar uur slapen.

Om 18:00 wakker door de wekker en tijd om even de stad Phang Gna te verkennen en wat te eten. Na een half uur een leuk klein familie restaurant gevonden en heerlijk een gestoomde groente/kip in soja schotel gehad. En op die eerste dag mocht gedronken worden, dus mijn eerste Chang biertje. Nou... Zeg maar gerust "bier" uit één fles schenk je zo 3 glazen ha ha.
Om 21:00 terug op mijn hotel kamer, wil niet te laat alleen in stad fietsen (het wordt hier al om 18:30 knap donker). Even mijn blog bijwerken en op tijd slapen, ow.... Ik zie dat het al 23:15 nou ja morgen korte route, Phang Gna - Ao Luk (43 km).
Groetjes van San uit Thailand.

1. Simone:
    16 oktober 2014
    Hey San....dat leest leuk, jij vermaakt je prima.
    Als ik Chang bier lees dan ben ik in gedachten ook zo weer terug in Thailand...heerlijk..
    Liefs Simoon
  2. Marjolein:
    16 oktober 2014
    Ha San, mooi om te lezen!
    ' k Zat de jungle al helemaal voor me en natuurlijk dat pils ( je) niet te vergeten.
    ' k Kijk uit naar je volgende verslag X
  3. Charlotte ibo Bollerman:
    Hoi San,
    Leuk dat het lekker verloopt.
    maak er geen race van maar vooral genieten. Wij hebben het zelfde als Simone als je jouw verhaal leest zien wij ons zelf fietsen in Thailand. Veel plezier.
    liefs ibo&ch
  4. Calesta:
    Ha San,

Super verslag om te lezen. Je krijgt het gevoel dat je zelf daar bent ☺. Geniet lekker van alle moois. Veel liefs van ons
  5. Jolien:
    Ha san,

Het klinkt als een goed begin. Pittig hoor, fietsen bij 35 graden. Morgen vaker insmeren, beloofd? Zo leuk om je bericht te lezen.

Liefs, jolien
  6. H Schijva:
    16 oktober 2014
    Je vermaakt je goed en een biertje is goed voor de dorst veel succes voor de komende dagen fiets ze pap en mam
  7. Miriam:
    16 oktober 2014
    Wouw Sandra wat een onderneming... Gaaf om te lezen hoe het je vergaat. Heb het gevoel dat ik mee fiets en geniet van al die lieve, leuke reacties van de Thai!! ❤️
  8. Krista:
    16 oktober 2014
    Leuk om te lezen schat. Slaap lekker en morgen weer een nieuwe dag om vollop te genieten! Xx
  9. Dorien:
    Hoi meis,
    Ja hoor, nu ben ik echt helemaaaaaal jaloers!!! Zo'n heerlijk land, na het lezen van jouw verhaal zit ik er ook weer hoor. Geniet lekker daar, Pien en ik volgen je:-)
    Liefs do
  10. Maxelle:
    17 oktober 2014
    Leuk om te lezen. Ik zie je al zo voor mij fietsen. Zeker de reacties van de bevolking... Wat zal je daar een energie van krijgen. Nog niet zo lang thuis, maar zou weer weg willen. hahah. Lekker genieten!!
  11. Bea:
    Hoi San,
    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt!Ja het smeren is wel belangerijk,dat weet ik nog van toen ik er ben geweest.Geniet er maar lekker van!Lfs Bea
  12. Irene:
    17 oktober 2014
    Wat leuk om te lezen allemaal, mooie foto's had je ook op Facebook. Dit wordt echt een geweldige maand en wat een avontuur.
  13. Silvia:
    18 oktober 2014
    Hey Sandra, leuk om zo te lezen over je ervaringen in Thailand. Geniet ervan maar dat gaat vast wel lukken. Xxx
  14. Janna:
    18 oktober 2014
    Super verhaal Sandra, ja kijk maar uit met de zon, het eten kan je er heerlijk eten zelfs langs de kant van de weg.
    Moet wel heet gebakken zijn. zo,n biertje hakt er wel in naar een lange reis en veel fietsen.
    Ja overal zie je foto,s hangen van het Koningspaar. en veel tempels die waren wij op het laatst wel zat.
    Wij blijven je volgen heel veel plezier Sandra van jou avontuur door Thailand. Johan en Janna.