Fietsvakantie 2014 Thailand en Maleisië 18 en 19 okt

19 oktober 2014 - Ao Nang, Thailand

Zaterdag 18 oktober, ontbeten in het hotel en rond 08:00 op de fiets. Ik check de oprij laan van het hotel, geen hond te vinden dus de dag begint goed :-)
Vandaag een route van Ao Luk - Ao Nang (55 km), de eerste 25 km fiets ik over een 4 baans weg. Altijd weer een heel avontuur, want er staat om elke 5 km wel een bord met resumé speed maar er is geen Thai die dat kan lezen en zich daar niet aan houdt. Waarschijnlijk zijn die borden bedoelt voor de toerist in het verkeerd, nou ik kan je wel vertellen er is geen enkele toerist hier, die het zich in het hoofd haalt om met een rental car ff de Thaise autobaan op te gaan ha ha.
Maar goed de route gaat snel over in mooie binnenlandse smalle wegen en ik kom langs verschillende dorpen. Dan pas merk je het verschil tussen de Thaise inwoners in een dorp of zij die in de drukke toeristische steden wonen. Ze staan me verbaasd na te staren om vervolgens hard "hello" "hello" te roepen. Blijft leuk, lief en wonderbaarlijk, net als de Thaise gastvrijheid. De weg volgt aan het einde van de route langs de kust van Phra Nang Bay, de oostkant van Krabi waar alle toeristen naar toe gaan en dat is te merken.
Aangekomen bij de zee bij Tip Anda Resort, klein maar direct aan een immense boulevard met de ene kraam/winkel/restaurant na de andere. Het was de enige goedkopere optie dicht bij zee, overige hotels zijn helaas niet geschikt voor mijn budget.
Ik heb een nette kamer met fan, de straat over en ik zit aan het strand. Alles is hier 10 x duurder, volledig gericht op het toerisme en die komen met bussen tegelijk. Waarom had ik nu ook al weer juist hier een extra rustdag gepland??? Maar goed ondanks dat, strand, zee, goed eten en rust "wat wil een mens nog meer".
Morgen (zondag 19 okt) dus rustdag, pak het strand ff en ga langs de kraampjes maar meer ook niet.
Er wordt de komende dag regen verwacht, ik ben benieuwd.
มีวันหยุดสุดสัปดาห์ที่ดี
(Of in het Nederlands "fijn weekend")
Groetjes
Sandra

1. Irene:
    19 oktober 2014
    Hoi San, weer een leuk reisverslag. Geniet van het strand en de rust en morgen weer fris op pad.
  2. Calesta:
    19 oktober 2014
    Weer heerlijk om te lezen. Geniet van je rustdag. Veel liefs van ons
  3. Marion en Marcel:
    19 oktober 2014
    Weer zo'n prachtig geschreven verhaal. Goed dat je de honden hebt laten zien wie de baas is. Hihi.
    Geniet van je rustdag. :)
  4. Miriam:
    19 oktober 2014
    Gelukkig geen honden haha. Wat is het toch super leuk om je zo te volgen! Ik voel de zon en ruik de zee bijna... Geniet lekker van je rustdagen tothoors... ❤️❤️❤️
  5. Jolien:
    19 oktober 2014
    Wat een mooi verhaal weer. Geniet van je rustdag. Ik ga ook maar eens sparen om die kant op te gaan, haha!
  6. Linda:
    Ik zeg genieten
  7. Angelique slagter:
    19 oktober 2014
    Erg leuk jou vakantie te lezen , een zeer bijzondere ervaring .
    Fijn dat je zo aan het genieten bent .
    aan deze reis zal je nog vaak aan denken .
    En dat gevoel is van onschatbare waarde .
    Dit gevoel zit dan in je ziel
    echt super mooi !!!
    Wens je nog heel veel plezier
    groetjes angelique
  8. Angelique slagter:
    19 oktober 2014
    Erg leuk jou vakantie te lezen , een zeer bijzondere ervaring .
    Fijn dat je zo aan het genieten bent .
    aan deze reis zal je nog vaak aan denken .
    En dat gevoel is van onschatbare waarde .
    Dit gevoel zit dan in je ziel
    echt super mooi !!!
    Wens je nog heel veel plezier
    groetjes angelique
  9. Silvia:
    19 oktober 2014
    Wat een mooie foto's Sandra. Geniet van je rust dag.
    Veel liefs
  10. H Schijva:
    19 oktober 2014
    Nou dat was wel spannend hoor je vrije dag heb je dan ook wel dubbel verdient. Op naar de volgende dag maar weer en genieten maar ook voorzichtig toch gr pap mam
  11. Marja:
    20 oktober 2014
    Hoi Sandra. Wat ontzettend leuk om je op deze manier te volgen. Prachtig en kleurrijk verteld en verheug me al op het volgende verhaal. Geniet van iedere minuut en sla het op in je geheugen.
  12. Simone:
    21 oktober 2014
    Ohh..wat leuk allemaal..jij geniet erg goed van...