Fietsvakantie 2014 Zuid-Thailand en Maleisië

20 oktober 2014 - Khlong Phon, Thailand

Maandag 20 okt, er staat ruim 73 km op het programma. De route loopt van Ao Nang naar Khlong Phon, voornamelijk over de 4 baans weg.
Vanochtend dus op tijd vertrokken om 08:00 stonden ik en mijn stalen ros klaar, miss een stuk verder op toch nog eerst een bak koffie :-) tijd genoeg dacht ik zo.
Na een kleine 5 km zie ik (jawel...) een Mc Donalds dus ik dacht "koffie"!!!
Deze bevond zich aan de overkant, dus oversteken fiets neergezet en hoppa naar binnen. Lekker buiten een bakkie gedronken met een donut die naar frituurvet smaakte... yak!!! Zo, we konden weer verder en ik vervolg de weg (fietsen doe je links in Thailand/Maleisië) links.

Druk in gedachten over die vieze donut en dat het al best warm is om (inmiddels) 09:00 's ochtends, zie ik opeens een voor mij wel heel bekend hotel voorbij komen. En ja hoor het was het hotel vanwaar ik vanochtend was vetrokken...blondie dat ik ook ben. Dus ik weer omkeren en nogmaals dezelfde km gefietst, was volgens de teller al 12 km verder maar op de route helaas niet. Ik moest er zelf wel om lachen.
De fietsroute verliep daarna goed, veel moskeeën gezien. Een gedeelte door Krabi City gefietst, maar wat een drukte en een verkeer chaos. Sta je met 4 banen en de fietsbaan (Oke...bromfietsbaan) allemaal voor het stoplicht te wachten, rijen dik, kont aan kont. Dan wordt het spannend want de stoplichten in Thailand heb een numeriek aftel systeem, van 50 terug naar nul. De spanning stijgt als we bij 10 zijn, gas wordt ff aangezet 5,4,3,2,1 go.... En alles schiet werkelijk waar als een idioot weg, het is een wonder dat ik nog leef.

Het laatste stuk op de route waren er werkzaamheden op de 4 baans weg, je had die wegverkeer werkers moeten zien kijken. Ja, wie verwacht er dan ook een Nederlandse dame op fiets midden op de rijbaan ha ha, viel er bijna eentje in de greppel van het na staren.
Aangekomen op de mooie accommodatie, bungalow aan een meertje, ik nog ff eten scoren. Hup op de fiets de straat op, staat er verderop een kraampje met wat local's erbij. Dat is goed, wat zij eten is is in de regel prima. Dus ik vraag meestal wat zij bestellen en dat eet ik dan 's avonds. Een Thaise dame die net wat had bestelde wilde me graag ff helpen, was ook heel belangstellend en vroeg me van alles....erg leuk.
Ze vertrok later lopend met haar 5 kids en wenste me een veilige reis. Een paar minuten later kreeg ik mijn bestelling, ik wilde afrekenen maar de verkoper vertelde mij, dat die dame dat al voor me had betaald. De gemiddelde Thai heeft zo weinig, maar is zo rijk. Rijk van geest en hart.
Heerlijk gegeten, heerlijke dag en zo heerlijk slapen.
นอนหลับฝันดี (welterusten) Lfs San

1. Irene:
    21 oktober 2014
    Wat een lieve mensen daar zeg.
    En eh blonde dolly, wel de goede kant op fietsen hè.
    Nee hoor geintje, wat een leuk verhaal weer om te lezen.
  2. Miriam:
    21 oktober 2014
    Whahaha echt iets voor jou grapjurk.. Maar goed je komt er uiteindelijk toch en weer op zo'n mooie plek.. Ja mijn ervaring in Chili was hetzelfde.... Hoe armer hoe guller!!! Kunnen wij nog veel van leren... Have fun!!!
  3. Jolien:
    21 oktober 2014
    Wat een mooi verhaal. Je ontmoet lieve mensen. Wie goed doet, goed ontmoet! Wel de goeie kant op rijden he! Hahaha wat zul je raar hebben staan kijken.
  4. Marjolein:
    21 oktober 2014
    Tjah, de verkeerde kant opfietsen...Muts;)
    Wel mooi dat de mensen daar zo vriendelijk zijn...Geweldig om te horen. Wat leven we hier eigenlijk langs elkaar heen.
    Lfs Lein
  5. Calesta:
    Prachtig!
  6. Silvia:
    22 oktober 2014
    Ahhh echt super lief van die vrouw, zo'n groot gezin en toch jouw trakteren op een maaltijd. Wat een schat. Wat een geweldig mooi paradijsje zo te zien aan de foto's. Geniet er met volle teugen van. Veel liefs silvia