Fietsvakantie Zuid-Thailand en Maleisië 2014 Dinsdag 28 okt

29 oktober 2014 - Phiman, Thailand

Dinsdag 28 okt fietsroute Pak Bara (La-Ngu) - Satun 66 km totaal.
Een route over 2 baans weg, door jungle achtige landschappen.
Vandaag gaat de fietstocht weer verder, rust is goed maar wil nu toch graag weer verder. Ik ga rond een uurtje of 08:00 vind het prettig om zoveel mogelijk in de ochtend/vroege middag te fietsen, dit in verband met de warmte.

De eerste 10 km gaan een stukje terug naar La Ngu een mooi dorpje, een doorvoer dorp van verkeer dat naar het strand gaat. Daarna is het alleen maar klimmen en dalen, ik raak er aan gewend zelfs met deze warmte.
Na 30 km kom ik bij een grote markt in Thapea, ik ben inmiddels echt gaan houden van de markten in Thailand. Al die geuren, kleuren en lieve mensen.... heerlijk!! Ik neem lekker wat gele mie met groente en als toetje vers in stukken gesneden meloen.
De route wordt vervolgd, onderweg wordt ik echt door elke voorbijganger gegroet of er wordt "hello" geroepen. Het blijft leuk en geeft gelijk bakken met energie. De laatste 16 km zijn weer vlak en ik fiets district Satun binnen. De tempels/moskee's krijg ik steeds meer te zien nu ik zo kort voor de grens met Maleisië zit.
Ik rij de city Satun binnen, groot, drukte een levendige stad. Lokale bewoners roepen "welcome in Satun" naar me... leuk :-) voel me dan ook welkom!!! Ik check in bij het Pinnacle Wangmai Hotel voor een paar dagen, wil graag de stad ontdekken en ik heb er de dagen voor.

Rond 16:00 ga ik (na een heerlijke douche) de stad in, kom bij een coffee kraampje en bestel een ijscoffee. De dames vinden het maar wat interessant een dame op fietsvakantie door Thailand. We kletsen gezellig en ik beloof dat ik de komende dagen bij haar de koffie kom halen.
'S avonds in de lobby met het thuisfront app'n/skypen en daarna nog even (Thaise) tv kijken. Ja, oke ik versta er niets van maar dat is bij darten/voetbal etc ook niet nodig ha ha.
Weer een dag voorbij, ik merk nu pas hoe snel mij vakantie gaat. Gelukkig heb ik nog genoeg dagen om te genieten.
Liefs San

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Miriam:
    29 oktober 2014
    Heerlijk om weer mee te "fietsen". Ik ruik en proef bijna de kruiden, groenten, fruit enz. En wat zijn al die Thai toch verschrikkelijk vriendelijk, lief!
    Fijn dat je zo mooi op schema ligt en daardoor tijd overhoud om op een mooie plek een paar dagen te kunnen blijven... Verken ze de komende dagen, veel plezier! ❤️
  2. Marjolein:
    29 oktober 2014
    Fijn dat je zo aan het genieten bent! En dat de mensen daar zo vriendelijk zijn! Rustig aan, denk aan jezelf en blijven genieten hè!
    X
  3. Linda:
    29 oktober 2014
    Vakanties gaan inderdaad altijd snel voorbij, dus geniet er van
  4. Charlotte&ibo:
    Hoi San, fiets gepoetst? Materiaal moet in orde zijn ;-D
    Fijn dat het weer lekker gaat.
    Time flies memories are everlasting
  5. Janna:
    Hoi Sandra.
    Kan wel jaloers worden op de heerlijke geuren. Ook Ananas is ook erg lekker daar San.
    Je hebt inderdaad al heel wat kilometers in je benen zitten. ook al van een Monnik een geluks bandje gekregen?
    Fijn om te horen dat je gelukkig bent en zie de glimlach op je gezicht op jou fiets. ook gewend aan het links fietsen.....
    Hoe lang heb je nog vakantie ?
    Lieve groetjes en een knuffel vanuit Glanerbrug.
  6. Sylvia Heuker of Hoek:
    29 oktober 2014
    Superleuk om je reisverhaal te volgen, fijn dat je het zo naar je zin hebt, good goan
  7. Sandra:
    30 oktober 2014
    Ha ha.... Tuurlijk Ibo en Charlotte, je kent mij he!! Ben zuinig op mijn fiets, hij houdt zich trouwens prima. Ik ga nog een dagje Satun stad pakken
  8. Sandra:
    30 oktober 2014
    Hoi Janna,

Ik ben echt waar... Nog geen enkele monnik tegengekomen. Toen ik in 2006 het midden van Thailand ben geweest zag je ze wel heel veel. Misschien kom ik ee nog 1 tje tegen. En ja... Ananas eet ik hier ook veel. Fietsen links ben je na 1 dag zo gewend, dus dat geeft geen enkel probleem. Ik ben nog in Satun tot vrijdag en dan vertrek ik zaterdag met de boot naar Kuala Perlis (Maleisië), daar gaat de tocht verder waarschijnlijk op maandag
  9. Rudy Nahrwold:
    31 oktober 2014
    Mooi verhaal hoor, ik geniet echt met je mee!
    Ben blij om te lezen dat je er van geniet, je hebt zeker nog een aantal dagen voor de boeg ;-)...ik wens je zekers nog hele mooie dagen daar en het is echt prachtig om te zien! **&=
  10. Sandra:
    31 oktober 2014
    Dat is het zeker Rudy, ben ook heel benieuwd hoehet is Maleisië is :-)
    Morgen met de boot vanaf Tammalanga pier naar Kuala Perlis (Maleisië)
    Ik heb ee zin aan, lekker nog ruim een week. Ik meek nu pas hoe snel het allemaal gaat. Ik ga nog ff de stad in... tjooow