Fietsvakantie 2014 Zuid-Thailand en Maleisië 21 okt

21 oktober 2014 - Mai Fat, Thailand

Dinsdag 21 okt, route van Khlong Phon naar Pak Meng Beach (Trang) 55 km.
De lokale "tukae" of beter gezegd hagedis soort ook wel gekko genoemd, hield me een beetje wakker. Ik had er een paar in de bungalow en die worden 's nachts actief, dan trippelen ze langs de wanden. Maar ondanks dat toch de rest van de nacht goed geslapen, dus inpakken, ontbijten en gaan met die banaan.

De route voor vandaag is kort, maar 55 km en dat is goed te doen. De fietsroute loopt over een leuke heuvelachtige 2 baans weg met wat klimmetjes. Ik passeer meerdere dorpen/stadjes en dat is altijd leuk, veel mensen die je begroeten en roepen "welcome in Thailand". Elke dag fiets ik met een grote glimlach op mijn gezicht, wat een ervaring.
Onderweg kom ik langs vele tempels en boeddha beelden, fiets ik over bruggen door jungle landschap. De wereld is zo ontzettend mooi vanaf de fiets.
Bijna bij mijn eindbestemming fiets ik langs een Universiteit, enkele studenten rijden met de brommer een stukje verderop naar een kraampje. Ze halen daar wat lekkers, na vragen blijkt dit verschillende (voor mij nog onbekende) fruitsoorten te zijn. Ze bestellen voor mij ook wat, en willen me wel ff op de foto zetten. Ik vraag of ik van hen ook een foto mag nemen, al giechelend stemmen ze toe. Een leuke ontmoeting met deze Thaise studenten.

Na 8 km kom ik op mijn bestemming aan Pak Meng Beach, in het hoogseizoen heel druk maar nu lekker rustig. Ik check in voor een kleine bungalow direct aan het strand, pak mijn spullen uit en ga me douchen. Vanmiddag/avond staat een mooie wandeling langs het strand op het programma, al deze indrukken se laatste dagen moeten ook weer een plekje krijgen.
 ชีวิตเป็นสิ่งที่ดีจะดีสำหรับชีวิต
(Het leven is goed, wees ook goed voor het leven)
Lfs
San

1. Irene:
    21 oktober 2014
    Eerlijk gezegd trok het me nooit zo Thailand, maar als ik jouw verhalen zo lees, wil ik er graag een keertje heen. Wat een warme ontvangst overal.
    Of ik het ooit op de fiets ga doen weet ik niet, maar je verhalen maken het wel heel aantrekkelijk om een keer te proberen.
  2. Miriam:
    21 oktober 2014
    Wat een ervaringen weer... Leuk ook met die studenten! Nu genieten en uitrusten in je privé bungalow aan het strand. Ben helemaal niet jaloers hoor...
  3. Charlotte ibo Bollerman:
    Hoi San,

Wat heerlijk voor je dat je zo geniet, goeie keus om toch alleen te gaan dit nemen ze nooit meer van je af, liefs ibo&charlotte
  4. H Schijva:
    21 oktober 2014
    Geweldig supermooie foto's ook fijn dat je zo geniet pap en mam
  5. Sylvia Heuker of Hoek:
    21 oktober 2014
    Wat een mooie ervaringen, lees met plezier je verhalen.
  6. Silvia:
    22 oktober 2014
    Als ik jouw verhalen zo lees en je prachtige foto's bekijk kun je niet anders dan een beetje jaloers zijn
  7. Sandra:
    22 oktober 2014
    Lieve San! Je foto's zijn super en je verhalen zijn geweldig. Ik reis met je mee en kijk uit naar je volgende beleving...Veel plezier!
    SanX
  8. Linda:
    22 oktober 2014
    Geweldig, geniet helemaal met je mee