Fietsvakantie Zuid-Thailand en Maleisie 2014 vrij 24 okt

24 oktober 2014 - Pak Nam, Thailand

Vrijdag 24 okt fietsroute Thung Yao - Pak Bara (bij La-Ngu) 66 km.
De zon schijnt als ik wakker wordt, en ik dus blij. Wil op tijd weg dus ontbijten, inpakken en gaan. De route is een mooie tocht over binnenwegen heuvelachtig met aantal behoorlijke klimmetjes.
Ik kom langs vele moskeeën, over mooie bruggen en langs een groen gekleurd ziekenhuis. Mooi hoe alles hier in Thailand zo zijn kleuren heeft, maakt de wereld toch een stuk vrolijker.

De route verloopt voorspoedig, het is warm vandaag dus ik maak na elke 15 km even een korte stop. Dat geeft altijd weer aanleiding tot bekijks van Thaise dorpelingen, en sommigen komen zelfs een praatje maken.
Het valt me op hoe dichter ik richting Maleisië fiets hoe donkerde de huidskleur van de Thai wordt. Vrouwen lopen steeds meer met een burka en? Ik zie bijna geen honden meer op straat, omdat die er gewoonweg niet zijn.
Nog 10 km tot mijn eindbestemming, het is nog vroeg dus ik fiets nog even door het Mu Kho Phetra National Park. Uiteindelijk kom ik rond 14:30 in het Pak Bara Resort aan, het ligt aan zee en ik besluit een paar dagen te blijven.
Het resort wordt door een Thaise familie gerund, dus alle dochters werken mee in het bedrijf. 'S avonds wil ik wat gaan eten in het bijbehorende restaurant, ik ben de enige dus bestel ik wat één van de dochters op dat moment eet. Ik wordt uitgenodigd om er bij te komen zitten, samen eten is toch wel wat gezelliger.

Na 21:00 uur weer terug in mijn mooie en nette bungalow en de eenzaamheid slaat een beetje toe. Ook de volgende ochtend zaterdag 25 okt is het niet over en voel me letterlijk en figuurlijk ff ziek. Dit is me nog nooit overkomen dus moest ik wat doen. Gelukkig door lieve San en mijn eigen overtuiging, motivatie en schop onder de kont ben ik weer back on track. Rare maar begrijpelijke ervaring :-) Uiteindelijk een mooie dag aan het strand gehad, waar men veel foto's van mij heeft genomen. Die rare toerist met die fiets ha ha.
Morgen zondag 26 oktober heb ik een speedboot tour naar de eilanden Ko Bulon, Tarutao en Koh Lipe geboekt. Dus wordt vervolgt...
คนที่จะแข็งแกร่งกว่าที่เขาคิดว่า
(De mens is sterker dan hij denkt)
Heel veel liefs
San

1. Miriam:
    25 oktober 2014
    Ja lieverd, begrijpelijk dat je je soms zo alleen voelt ondanks de mooie reis, mensen en belevenissen! Wat fijn om dan elke X weer zulke lieve prachtige mensen tegen te komen en jezelf een schop onder de kont te geven ( Whahaha gekkie).
    Gelijk heb je om even een paar dagen voor jezelf te nemen en te GENIETEN!!! In je eigen privé bungalowtje en de zee...
    En morgen heel veel plezier in de speedboot!!! Hou je maar goed vast hihi. Liefs en een dikke knuffel!!! Mir. ❤️
  2. Sandra:
    25 oktober 2014
    Wat een lieve reactie van je Miriam, dat doet me goed. Morgen gaat helemaal goedkomen, krijg een reddingsvest om ha ha. Heel veel liefs uit Thailand ❤️
  3. H Schijva:
    25 oktober 2014
    Veel plezier op de boot en weer mooie fotos maken kus van ons pap en mam
  4. Silvia:
    25 oktober 2014
    Och San toch, ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je je soms alleen voelt ondanks al die lieve thaise mensen om je heen. Effe een virtuele knuffel voor jouw van mij. Zet hem op meid je bent een topper!
    Heel veel liefs Sil
  5. Minke:
    26 oktober 2014
    Je bent niet alleen hoor Sandra, door je geweldige blog reizen We allemaal met je mee X
  6. Sandra:
    26 oktober 2014
    Dank jullie allemaal, voelt erg fijne zulke lieve berichten. Met goede moed weer vooruit ha ha. Komt goed hoor ❤️
  7. Sandra:
    27 oktober 2014
    Gelukkig weer back on track San! Categorie girlpower!!
    Veel plezier!
    SanX